海外のホテルで (Staying at a hotel - Survival Skills II - Lesson 1) (Level: TOEIC 000-400)

 

Goal: Learn some useful travel English

(今回のゴール:海外のホテルで役に立つ表現をマスターしましょう)

 

Lesson 1: Staying at a Hotel

海外のホテルに宿泊する

Do you enjoy staying at hotels when you go abroad? Have you ever had communication difficulties? In this lesson, you'll learn some very useful travel English for staying at a hotel.

海外のホテルでの滞在中に英語で苦労した経験はありませんか?今回は海外のホテルで役に立つ表現を紹介します。

In this lesson, you will learn how to (レッスンの狙い):
1. Check into a hotel (チェックインする)
2. Request a service (サービスを求める)
3. Ask for information (情報の提供を求める)

 

 

Dialogue:
(リスニング練習:)
 

Listen to the dialogue audio first before reading the text.

まずはテキストを閉じて音声のみ聞いてみましょう。


Show only English text || Show only Japanese text || Show both texts

Ryoma: Hello. I have a reservation under the name of Tsukamoto.

こんにちは。塚本の名前で予約をしてあるのですが。

Receptionist: Excuse me, sir. Would you mind spelling your family name for me, please?

申し訳ございませんが、苗字のスペルをうかがってもよろしいですか。

Ryoma: All right. It’s Tsukamoto: T-S-U-K-A-M-O-T-O.

はい。ツカモト:T-S-U-K-A-M-O-T-O です。

Receptionist: Thank you. Would you kindly complete this hotel check-in form?

ありがとうございます。こちらの受付用紙に記入する

Ryoma: Sure... and could I also arrange a wake-up call for 7:00am tomorrow?

はい。あと、明朝7時のモーニングコールも手配するますでしょうか。

Receptionist: Certainly, and may I have your credit card details, please?

かしこまりました。また、お客様のクレジットカード詳細情報を拝見できますでしょうか。

Ryoma: Here you are.

はい、どうぞ。

Receptionist: Here is your room key. You will be staying in room #707. A traditional Japanese meal will be served in the restaurant from 6:00 a.m. until 10:00 a.m.

こちらがお部屋のキーでございます。お部屋は707号室でございます。レストランにて日本料理が午前6時から10時までご利用いただけます。

Ryoma: That’s great. By the way, is there a drug store near here?

それは嬉しいですね。ところで、近くに薬局はありますか。

Receptionist: Yes. Exit the hotel, turn right and walk for 100 meters.

はい、ございます。ホテルを出て、右に曲がり100メートル歩いてください。

 

 

Points to remember:
(押さえておくポイント:) 

Here are some commonly asked questions when staying at a hotel:

以下は海外のホテルでよくある質問です:

Q: What time is breakfast served in the restaurant?
A: Breakfast is served from 6.30am to 9.30am.

Q:  朝食は何時ですか?

A: 6:30から9:30の間です。

Q: What time do I have to check out by?
A: All guests need to check out by 11am the next morning.

Q:  チェックアウトは何時までですか?

A: 翌朝11:00までです。

Q: Does my room have an internet connection?
A: Yes, it does. All our rooms have free wifi.

Q: 部屋にインターネット接続はありますか?

A: ございます。全室無料です。

Q: How would you like to pay?
A: Could you please charge this to my room? 

Q: お支払い方法は?

A: 部屋につけていただけませんか。

 
Cultural Awareness (文化について):
 

 

Now double check your understanding by reading the Japanese translation:

 

 

 
Useful Expressions (役立つフレーズと表現):
 

 

1. 佐藤という名前で予約をしてあるのですが。 1. I have a reservation under the name of Sato.
2. こちらが私のクレジットカードです。 2. Here is my credit card.
3. 7時にモーニングコールをお願いできませんか。 3. Could I have a wake-up call at 7:00 a.m., please?
4. 近くに銀行があるかご存知ですか。 4. Do you know of a bank near here?
5. 暖房が故障しているのですが。 5. The heater is broken.

 

 
Useful Vocabulary (語彙):
 

 

1. 受付用紙(に記入する) 1. (complete) a check-in form
2. 無料の(歯ブラシ) 2. complimentary (toothbrush)
3. モーニングコール(の手配をする) 3. (arrange) a wake-up call
4. フロント(に電話をする) 4. (call) the front desk
5. 無線LAN(の不具合) 5. (trouble with) the WiFi connection

 

 

Review Quiz:
 

We'll be adding a review quiz in the near future.

 

Tags:


Comments:
 

Do you have a question or comment about this lesson? Please register or login and then feel free to post below!

  1. 1 Comment

    Tuesday 11th of November 2014 03:20:12 PM

    Travel lighter and pass through airport security faster...

    All good business hotels provide toiletries for their patrons, so there’s no need to pack yours.

You May also be interested in

 

検索